måndag 17 september 2012

Telefonterror - eller hur en felringerska fick mig att bli Sverigedemokrat.

I morse låg jag i min säng och sov.
Plötsligt ringer telefonen ... numret börjar med 08 och det ser ut att inte höra till en privatperson.
Jag tänker att det förmodligen är ett någorlunda trivialt ärende som inte med absolut nödvändighet måste avhandlas här och nu. Jag trycker bort samtalet och vänder på mig och försöker somna om.

Efter bara en minut får jag ett SMS som talar om att det finns ett nytt meddelande i min röstbrevlåda.
Jag ringer 888 och lyssnar på meddelandet. Det kan ju vara något viktigt!
Eftersom jag är nyvaken blir jag mycket förbryllad över meddelandet - jag förstår ingenting eftersom det är på utrikiska. Verkligen ingenting alls.

Då kommer jag på att exakt samma sak hände i fredags. Också då på morgonen, när jag sov.
Samma röst.

Den här gången är personen mer påstridig och ringer upp mig igen. Jag trycker bort samtalet igen.
Låt mig sova! Jag är trött. Snälla!

Telefonen ringer direkt igen, det är samma nummer. Jag svarar.
Jag låter meddela personen att jag inte heter Aida och att hon med största sannolikhet har ringt fel nummer.
Personen ursäktar sig så mycket på bruten svenska och jag lägger på luren.

Nu får jag äntligen sova tänker jag samtidigt som jag vänder mig tillbaks till min ursprungliga sovposition.
Så fan heller!

Nu ringer samma person igen från en mobiltelefon. Vem är hon? Vem har gett henne mitt nummer? Varför har hon numret också på sin mobil, annars skulle hon väl bara använda 08-numret ?
Vad är det som sker egentligen?

Det framgår direkt att jag fortfarande inte är Aida. Personen ursäktar sig igen, men innan jag lägger på luren frågar jag varför hon ringer mig hela tiden? Jag ligger och sover, säger jag i upprörd ton.
Jag får samma undvikande ursäkt till svar och slänger på luren.

Jag mumlar någonting. Det här var droppen. Nu får det vara nog!
Sverigedemokraterna kommer att få min röst i valet 2014.
Dessutom ser jag nog bra ut i folkdräkt.
Jag somnar aldrig om.

Detta var bara min story.
Hur gick det till när DU blev Sverigedemokrat?
Vilket landskap tycker du har de finaste folkdräkterna?
Skriv till oss och berätta!

Kryssa Jimmie Åkesson i valet 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar